Sider

onsdag 15. desember 2010

Daglige ord i desember

Jepp, på etterskudd igjen med bloggingen i desember... Jeg har ikke all verden å si om disse dagenes ord, men litt tenking har det da blitt. Noter er jo så mangt, men jeg tenker musikk når jeg hører dette. Og fordi jeg en gang i fjern fortid har gått notekurs og aspirert til musikkorps, er det dette som blir mitt hovedtema :o)

Tror det var i tredjeklassen vi gikk notekurs og fjerde vi fikk instrument. Startet med klarinett og fortsatte en tid med saksofon - har faktisk angret litt på at jeg sluttet tidlig. Ikke det at jeg var flink, tvert imot, men det fellesskapet som jeg ser medlemmene av vårt musikkorps nå har er så fint! Løkken Musikkorps har i år feiret 100 år! De har gitt ut ei rikholdig jubileumsbok, arrangert et stort stevne, hatt konserter og de arrangerer hvert år "småstjerner" for fullsatt sal! De er en flott og engasjert gjeng som jeg har stor glede av å høre!

I bloggen dragonfly cottage har gamle noteark fått nytt liv. Veldig fint synes jeg!

Noter - notater - huskelister - lister - hukommelse - hjelp!!!

Det er ikke alltid så enkelt å huske alt en skal, og jeg har fått for vane å lage lister på jobb. Det første jeg gjør etter å ha satt på kaffen, logget på pc'n og kommet i arbeidsmodus er å lage et lite notat/liste over ting jeg skal og vil gjøre i løpet av arbeidsdagen. Det kan være telefonsamtaler jeg må huske, disponering av tid, ting som skal bestilles, tilrettelegges og oppgaver som skal gjøres. Noen ganer er det mye på lista og da må det strykes det ut etter hvert. Men det å skrive denne lista gjør at jeg blir bevisst oppgavene, og ikke blir slukt av daglig rutinegjøremål.

Gåtur = trim!
Jeg er kanskje litt lat av meg, men det er ikke ofte jeg er ut på tur uten at det er under press :)
På tidligere omtalt ferietur i Kroatia ble det lange gåturer hver dag, men de skal jeg spare dere for nå!

Dette er Nyplassen som er en del av Sæterdalen. Her har det vært et lite samfunn rundt en smeltehytte i forbindelse med gruvevirksomheten i området. Disse bildene er tatt i slutten av mai i år.
 På dette området ble det i 2009 oppført et vandreteater. Kåppår og slagg - Nyplassen 1709



Dette er et sted jeg føler nærhet og trives på! Gleder meg til å gå mellom bjørkene og plukke nyutsprunget kvitveis! Ja, jeg venter på vår og sommer!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar