Sider

lørdag 30. juni 2012

Forberedelser - Tour de Fleece

Da er dagen kommet, og syklistene har syklet sine første kilometer i Tour de France. Jeg har ikke tenkt å sykle, men jeg skal få rokkehjulet til å spinne etterhvert. Jeg har plukket fram fiber, sjekket rokken og føler meg klar for Tour de Fleece!

Dette er fibervalget mitt i årets tour. 100 gram lilla merino, litt gul/orange silke, vel 100 gram BFL + 50 gram Romney-ull som skal fylles på rokken sammen med de 50 gram som allerede er der.


Rokken er klar og smurt. Kromski Minstrel som jeg fikk for 4 - 5 år siden, da jeg virkelig ble bitt av spinnebasillen. Ikke det at jeg spinner så ofte, eller mye, men jeg synes det er virkelig artig å spinne litt!


Dette er to av håndteinene mine- det finnes noen flere her, blant annet en Babe og noen lokalproduserte, men de ville ikke være med på bildet... Ikke så ofte i bruk kanskje... Den lille husker jeg ikke produsent av, men den er lett og god. Den røde synes jeg er så fin! Den har jeg ikke fått til å spinne noe særlig på, men det kan vel fikses... Den er en lokalprodusert modell av en gammel håndtein som er funnet i Meldal - orginalen befinner seg på bygdemuseet. Artig med bruksting som har historie synes jeg, og jeg skal klare å spinne på den etterhvert. (må skifte ut skruen i toppen - den er ikke sentrert)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar