Sider

lørdag 15. oktober 2011

New York i oktober

Hele det siste året har jeg spart og sett fram til denne turen til New York. Har forventningene vært for høye? NEI!

Jeg er ikke så reisevant alene, men med godt reisefølge i Ann, og etter hvert Maria, har dette vært helt topp! Første del av reisen - til Gardermoen - med buss (Lavprisekspressen) var ikke god. Trangt, varmt og ingen mulighet til hvile. Gardermoen -New York var derimot mye bedre. "Bli kjent" prat og stadig litt å spise og drikke gjorde de 8 timene utholdelige - jeg sov vel litt også:)

Men over Grønnland var jeg våken!

Brooklyn, Coney Island, Soho, Central Park, Times Square, Guggenheim - jeg har sett mye i løpet av disse dagene synes jeg! Vi har kjørt subway, eller gått, mange kilometer i alle retninger synes det som. New York er stor!


Brooklyn Bridge

Coney Island var en høydare! Hit tok vi turen og spiste lunsjpakken vår før strikkekafè i Brooklyn på tirsdag. Sol og nydelig vær - lite folk - avslappende!


Et par garnbutikker har vi besøkt nesten hver dag - og ja, jeg har kjøpt masse!!! Sjal-garn, sokke-garn, genser-garn og litt til + noen bøker som bare måtte bli med!

I morgen er den store dagen - Rhinebeck ullfestival skal besøkes!

2 kommentarer: