Sider

torsdag 20. oktober 2011

Dutchess County Sheep and Wool festival!

I kø for å komme inn på årets store happening! Dutchess County Sheep and Wool Festival i New York. Stor happening for min del ihvertfall - men så er jeg litt over normalt avhengig av å se på garn, ull, fiber, bøker, utstyr og alt annet som er relevant for spinning og strikking :-) Men her var jeg absolutt ikke alene! Festivalområdet var kjempestort, men det var fullt av mennesker over alt - køene til noen boder var timelange - men jeg er ikke kø-menneske og unngikk de.


Ved ankomst i 9-tida (etter 2,5 time i buss) var køen lang, men vi ble effektivt loset inn og løp til første planlagte stand. The Sanguine Gryphon var målet, men køen var allerede så lang at vi droppet den - garnet kan jo bestilles på nett!









Forskjellige typer rokker og spinneutstyr ble demonstrert og jeg ble så inspirert! Ekstra spoler til egen rokk ble med hjem sammen med litt mer fiber.


Dette er ikke fiber jeg har kjøpt, men slike vegger med fiberfletter, garn og utstyr var det i hus, telt og boder. Til å gå helt amok av - og noen her hjemme vil vel si jeg gjorde det. Ingen bilder av mitt garnsnadder enda, det kommer vel snart - må bare rydde ut av kofferten i små puljer. Blir litt skummelt :)


Hils på fine hr. Lama! Han så ut til å være nyfrisert for anledningen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar