Sider

søndag 4. oktober 2009

Ulmus

Prosjekt sjal : Ulmus
Designer : Kirsten Kapur og mønsteret er kjøpt her
Garn: Wollmeise Sockenwolle100% superwash, farge Kürbis (rod/orange) og Wollmeise Sockenwolle 80/20 Twin, farge Boboli (flere grønntoner)
Pinner : rundpinne 3,5 mm til hoveddelen og 4 mm til ytterkanten.


Startet på sjalet 11. september og det ble ferdigstrikket og blokket 3 oktober. Hadde mange andre prosjekter gående samtidig, men dette er egentlig et kjapt og lett strikketøy som jeg skal strikke flere av. Neste gang skal jeg forsøke å finne garn med større fargekontraster da jeg liker stripeeffekten det gir. Dette er største størrelsen og det ble en god sjalstørrelse.Neste skal strikkes i en størrelse mindre. Designeren har også laget en skjerf-variant av dette mønsteret i tillegg til mange andre fine plagg.



Det har etter hvert blitt en del sjal å velge i, men dette ble favoritten nå! Lørdag kveld ble det pynten på en orange topp til svart skjørt i middagsselskap.


10 kommentarer:

  1. Så flott sjalet ditt er! Det er moro å ha sett det på ordentlig mens du holdt på i "Ørska!"
    Det gjorde seg veldig godt med den ensfargete kanten rundt.
    Jeg har det fremdeles på "to do" listen min, men må visst rydde litt plass for å få tid til hele livet mitt ;D

    SvarSlett
  2. Fy søren så fint det ble og i nydelige farger! Skjønner godt at det har blitt en favoritt :)

    SvarSlett
  3. Guri, så lekkert! Giid jeg kunne klart et slikt et selv...

    SvarSlett
  4. Knallfint!! Å sjalet passer jo så utrolig godt til jakken din :)

    SvarSlett
  5. Var jammen fine og litt høstlige farger !

    SvarSlett
  6. Takk for alle hyggelige kommentarer!
    Ninne, du må bare sette i gang! Kosestrikke dette :o)
    reSIRkulert, klart du kann! Bare rett og vrangmasker :o)
    Giram, Det holder med to hesper ja. Enten en av hver eller to av samme. Men det kan bli litt lite av WM Twin hvis det skal være kantfargen i tillegg.
    Ellen, jeg tenkte ikke på jakken i det heletatt, men det ble jo helklaff!

    SvarSlett
  7. Så nydelig sjalet ble, og fargene ble så lekkre da.
    Kanten gjorde susen :-)
    Jeg har lagt vekk jakken litt, sitter fast i mønsteret,men skal ta det frem igjen senere..
    Ha en flott høstuke :-)

    SvarSlett
  8. Flott sjal og fargene likte jeg spesielt godt!

    SvarSlett