Sider

søndag 11. oktober 2009

Kulturdager på Meldal Bygdemuseum

Denne helga har det vært mange forskjellige aktiviteter på museet med mange personer og foreninger involvert. Husflidslaget var selvsagt med - vi leier hele andre etasje i et av husene og har vevstuer og kontor der. Meldal bygdemuseum er en perle og blir desverre for lite brukt. Det er et økonomisk spørsmål, som jeg ikke skal ta opp her :o)

Solen tittet fram begge dagene, og det var som bestilt! Vi har hatt regn og snøbyger hele siste uka og en skal ikke langt opp i liene før en finner snø.


Husflidslaget har hatt litt aktiviteter på vevstua, og morsomt var det da faktisk 4 vever var bemannet i dag! Vi er 3 som går et nybegynnerkurs og vi startet vevingen torsdag denne uka. Morsomt var det da i dag å kunne vise fram litt :o)





Her i Størenstuggu har det blitt bakt flatbrød i helga - så stor etterspørsel at jeg rakk ikke kjøpe!

Her i Sølbergslåna leier vi andre etasje og har det veldig trivelig! Lyser det hos oss, er det bare å komme på besøk! Aktivitetene våre finner du i bloggen til Husflidslaget her.

Jeg har vevd en liten linløper i helga. Den skal være på vevstolen til vi er ferdige med denne renninga, men her er et lite inntrykk av hvordan den blir.



Stripene er like i begge sider av løperen, men det kommer ikke frampå det første bildet.

2 kommentarer:

  1. Så vakkert museum! Det må være veldig inspirerende å veve bak disse gamle tømmerveggene. Jeg har også lyst til å lære meg å veve. Jeg har en gamel Opstadvev på lager, vi har dessverre ikke plass til den så det blir kanskje til at jeg selger den, men jeg drømmer om å bruke den en dag, så foreløpig er alt på is. Løperen din ser veldig koselig ut, og kjempefin og jevn til å være første forsøk! Det hadde aldri jeg klart!

    SvarSlett
  2. jeg er en dame fra trondheim som to ganger har forsøkt å besøke bygdemuseet i meldal. Sist var i turistsesongen,en søndag, sommer 2009.- det var stengt. ble veldig skuffet da jeg en sommer forut, også en søndag,midt på sommereren, også da var det stengt.-

    SvarSlett