Sider

mandag 18. juni 2012

"Monster" - snutebilla!

Dette har vært en hektisk, men artig og innholdsrik helg. Kultur i forskjellig uttrykk er absorbert, og først ut var Hildegunn Eggen med en forestilling om Olav Duun. Forestillinga, som er en del av kulturtilbudet til seniorene gjennom Den kulturelle spaserstokken, varte vel en time, men for en time! (P.S. Jeg snek meg inn - absolutt ikke senior, enda.) Duun er en forfatter jeg skal innrømme jeg ikke har nær og god kjenskap til, men etter dette frister det med mer inntrykk - lydbøkene med Juvikfolket av Duun, lest av Hildegunn Eggen skal prioriteres i sommer!

Søndagen ble tilbringt på Meldal bygdemuseum, hvor Hagelaget og Museets venner arrangerte Villblomstens dag. Biblioteket, hvor jeg arbeider, var invitert til å stille med floraer og relevant litteratur, og i tillegg hadde Meldal fotogruppe utstilling av blomsterbilder samt engasjert fotoprat! Andre aktiviteter var blant annet omvisning i husene og på museumsområdet, natursti, blomstervandring og foredrag om naturens mangfold, blomsterkransbinding og pressing av blomster. Selvsagt sto vaffeljernet ute og spredde herlig lukt og på bålpanna ble det poppet popkorn! Kjempetrivelig dag og folk trivdes!

Så til det som overskriften sikter til! Jeg ble så inspirert av Fotogruppa - takk for praten!

Måtte forske litt mer på mitt lille kompaktkamera og jaggu fantes det mer å stille på, og å lære... Det er jo ikke noe nytt at jeg har mye å lære!!!

Om kvelden ble det kaffe ved hagebordet hos datteren, hvor det også snekres en del for tiden. Det gjør stedet litt mer attraktivt for småkryp enn jeg liker, men se hva jeg fikk knipset! Spankulerende over glassplata på bordet kom en Skogsnutebille! Jeg er ikke så veldig glad i kravlende småkryp - og du, hvor store de ble gjennom kameraet.... Jeg skvatt til og trodde den hadde kommet inni skjorta ei stund, men heldigvis fikk vi lokalisert den på bakken... Var sikkert aldri nær meg i det heletatt - ler nå :)



Synes jeg har slitt med å få til gode nærbilder, men spesielt det siste her fikk jeg litt dreisen på synes jeg.

Kameraet mitt er et Canon ixus 80 IS fra 2008 - Jeg har så lyst på speilrefleks, men kanskje det kan utsettes med litt læring på det jeg allerede har?!

3 kommentarer:

  1. Hei Marit! Jammen tror jeg du hadde kunnskap om foto før praten i går. Dette var jo kjempebra!!!
    Og Tusen takk for koselig prat i går:)
    Tone
    http://tonaannette.blogspot.com/

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for i går, Tone Annette! Trivelig!

      P.s. det har sneket seg inn en feil i blogglinken din... riktig: http://toneannette.blogspot.com/

      Slett
  2. Jeg syne snutebiller er nesten søte (så søte om insekter kan bli). Se bare hvor morsom den er, med den rare lille munnen sin ytterst på snuten, og de overdimensjonerte øynene. Den likner på en fraggel.

    SvarSlett