Sider

torsdag 7. januar 2010

ABC i ord og bilder 2 - P

Palmesus!


P er ukens bokstav i Petunias blogglek ABC i ord og bilder og mitt ord bare måtte bli Palmesus!







I november var vi en uke i middelalderbyen Trogir i Kroatia. Gamlebyen ligger på Unescos liste over verdens kulturarv og var en virkelig perle! Vi leide et hus litt utenfor byen (gangavstand), men tilbrakte mye tid i og rundt Gamlebyen og markedene. Tror ikke jeg tenkte over hvor langt sør Kroatia var før vi reiste og palmene, frukttrær og blomster imponerte meg! Og jeg kjenner jeg kunne raskt venne meg til dem - permanent :o) Nå har ikke jeg noen planer om å flytte altså, men i disse dager med sprengkulde, er det godt å se på bildene og planlegge neste tur!






Om ikke annet skal jeg til sommeren forsøke meg på et lignende arrangement på verandaen. Palme i krukke :o)


For flere P'er, besøk Petunias ABC-blogg!

13 kommentarer:

  1. Underbara bilder! Jag var i Kroatien i september förra året, i Rovinj, ett helt underbart ställe det också.
    Trevlig helg!

    SvarSlett
  2. Det ser nå deilig ut! Men jeg er så glad i vinteren også. Tror ikke jeg kunne ha bodd i ett land som bare har det varmt. Hver årstid har sin sjarm.
    Ha en flott helg!

    SvarSlett
  3. Den som kunne vandret rundt i palmesus nå du!
    Men det varmer å se bildene også da. Tusen takk!! :)

    SvarSlett
  4. Jag hade en Yuccapalm ute hela sommaren och det gick bra så varför inte en palm, ger lite sydenkänsla, god idé. Annars så njöt jag också den härligt varma strandpromenaden du bjuder på, ser ju bara underbart ut :)

    SvarSlett
  5. Med minus 14 på gradestokken, så er palmesus som musikk i mine ører!
    Dette trengte jeg:)

    SvarSlett
  6. Herlig!:-) Jeg har vært i -30 i dag, så det gjør godt med slike bilder!
    Ha en god helg!

    SvarSlett
  7. Åh.. herlig med litt "varme" bilder. Palmesus hadde passet meg ypperlig akkurat nå.

    SvarSlett
  8. Ja du, det hadde gjort seg med litt palmesus rundt ørene nå. Men vinteren er også vakker, når den er hvit - og snart er det vår!

    SvarSlett
  9. Flotte bilder som setter fart i reisefeberen min :o) ha en flott helg videre!

    SvarSlett
  10. Heisann!

    Det er lov å drømme om hete netter, klamme føtter, svett panne og tung pust nå om dagen!

    SvarSlett
  11. oi det var herlig se i kulda og all snø - Ferieminner er gode å ha . GOD Søndag F

    SvarSlett
  12. Ja, det var fine bilder å kikke på nå i kulden :)

    SvarSlett
  13. Herlig glimt av sol og palmesus. Flotte bilder! :D

    SvarSlett