Sider

lørdag 14. april 2012

Olivers vognteppe

Teppet har vært ferdig noen dager, men blogget først nå. Selv om jeg liker å oppdatere, er det ikke akkurat blitt prioritert.
Men altså, jeg er i den heldige situasjon at jeg skal bli tante til to nå i løpet av april og mai. Herlig! Gleder meg veldig! Først ut er Oliver - håper han kommer snart! Teppet hans er i hvertfall ferdig.




Garn: Lerke fra Dale
Pinner: 4mm
Mønster: inspirert av pinneguri og har kopiert henne. Hun har lagt maskeantall og mønsterhenvisning på prosjektsiden sin på Ravelry.
Planlegger nå teppe nummer to. Hun, prinsessen, kommer i slutten av mai, men jeg føler meg ikke sikker på å ha god tid. Olivers teppe var et godt strikketøy, men jeg tror jeg har litt lyst på et annet mønster på dette. Har en tendens til å gå litt lei når jeg skal strikke flere av samme... Må sjekke litt rundt i mønsterbasene.
Havskum er jo fint. Dale har et fint havskumteppe med bare glattstrikk - det er litt fristende! Og så var det garn og fargevalg... Ingen ende på alt som skal tenkes på!!!

Location:Bjørnli

10 kommentarer:

  1. Hjelpe meg så lekkert det var. Heldige Oliver som får dette.

    SvarSlett
  2. Helt nyyyydelig! Og så mykt og godet det sikkert er ettersom du har brukt Lerke. Heldige Oliver.

    SvarSlett
  3. Virkelig lekkert! Og strukturen kom veldig godt frem i dette garnet. Nydelig!

    SvarSlett
  4. For et nydelig teppe du har strikket.

    SvarSlett
  5. Så nydelig teppe,blir godt for Oliver det :D Heldig som blir tante til 2 så tett :D
    Ha en trivelig helg :D

    SvarSlett
  6. Nydelig teppe! Jeg er enig med deg om at havskum også er vakkert.

    Ønsker deg ei god helg.

    SvarSlett
  7. For et utrolig lækkert teppe.
    Jeg er imponert.
    Lykke til med neste teppe en du en velger.

    SvarSlett
  8. Utrolig fint teppe! Jeg ha noen nøster Lerke jeg gleder meg til å strikke av :)

    SvarSlett
  9. Du har strikket et aldeles lekkert teppe. Jeg tror jeg skal strikke et til en bekjent, men jeg har ikke helt bestemt meg enda.

    SvarSlett
  10. Hei :) Har du linken til Pinneguris mønster på dette nydelige teppet? Mvh Viviann

    SvarSlett