Sider

mandag 23. januar 2012

Sjalstrikk - Haruni

På første spinnetreffet i januar ble jeg "utfordret" til å strikke med selvspunnet garn. Kan ikke si jeg tok utfordringa på strak arm, men et lenge planlagt prosjekt ble startet. Kan virkelig ikke forstå hvorfor jeg vegret meg så lenge. Spennende å strikke av selvspunnet garn med mange feil og ujevnheter - hvordan blir resultatet? Joda, noen ujevnheter vises godt, men egentlig er jeg overrasket over hvor bra det ble til slutt. Har blokka sjalet, veldig forsiktig, for å få fram mønsteret.


Garnet er entråds lilla merino/silke 80/20 spunnet i juni 2011.
Jeg har brukt 70 av de 100 grammene jeg spant, og sjalet er Haruni. Haruni ligger som gratismønster hvis du er medlem av Ravelry.

 Litt solskinn på siste bildet forandre fargen på sjalet, men det er så trivelig med SOL!!!!

4 kommentarer:

  1. Nydelig sjal Mamma:) Lilla, selvspunnet og flott design. kan det bli bedre?
    :):)

    SvarSlett
  2. Nydli sjal, garn, farge og mønster!
    Ønske dæ et rikti godt nyttår me gode fine daga!
    Klæmma:-)

    SvarSlett