Sider

tirsdag 2. februar 2010

Hobbystatus ved starten av februar


Februar er kommet og jeg er allerede på etterskudd i strikke og håndarbeisdplanene. Hvordan kunne det skje?  Hadde jeg for ambisiøse planer? Jepp!

Sjalstrikkingen 10 sjal i 2010 går veldig greit. Ferdig med 2 og nr. 3 er også snart ferdig, samtidig som nr. 4 er påbegynt. Ferdigbilder av de to første er i tidligere innlegg, mens 3 og 4 ikke er fotografert enda. Så langt så vel.

Noen flere enn jeg som husker den veldig ambisiøse 52 par sokker på ett år - fra juni 09 til juni 10? Her er jeg ferdig med 8 par..., 5 forskjellige er på pinnene, men tror ikke alle de blir ferdig heller. Men på sokkestrikking gjør jeg stadig en innsatts så flere skal vel bli ferdig. Kanskje jeg rekker halveis til 52?

Men det jeg tenkte da jeg startet skrivingen var å vise fram noe lekkert jeg vil strikke! Kjøpte bladet Knitter's på Narvesen bare på grunn av forsidebildet :O)
Lekker! Denne fikk jeg veldig lyst på, men nå er kanskje ikke kvit en farge som er meg da. Men jeg har en god del Angora Tveed i en rødfarge som jeg tror kunne vært brukt. Omtrent samme strikkefasthet som orginalgarnet, og jeg tror det kunne blitt bra! Eller? Har virkelig bruk for en genser akkurat nå!


Av andre håndarbeidsaktiviteter jeg er på etterskudd med er spinning og veving. Rokken og håndtenene har ikke vært framme og i bruk på lenge, men det skal bli - snart! Samme med vevingen. På Husflidslagets vevstue er min adventsløper ca. 2/3 ferdig, og har vært det siden starten på desember. Adventstiden gikk så raskt, og etter jul har det vært veldig kaldt og jeg har ikke hatt energi til å komme meg avgårde. Vevstua er nemlig ganske kald før en får fyr ivedovnen :0]

Hensikten med all denne oppramsingen av prosjekter er vel mest for å ryddet litt i hodet mitt, samtidig som når ting er skrevet ned så forplikter det litt ovenfor meg selv.

Men likevel er mitt motto når det gjelder hobby og håndarbeid:
Gjør aldri annet enn det som er artig og uten press!

Morgenstemning.

5 kommentarer:

  1. Nei det er ikke lett å rekke alt vi har lyst til å strikke,men den genseren var nydelig.Så den må du bare ta deg tid til.Så får alonger være alonger.Mottoet ditt når det gjelder hobby og håndarbrid,hadde jeg stor sans for.

    SvarSlett
  2. Den gensaren har du heilt sikkert bruk for! Den var lekker, eg forstår godt at du måtte ha det bladet:)

    SvarSlett
  3. Nydli genser som vil gi my glede både å strikk å bruk! Syns fasongen på den genser`n e kjæmpefin.
    Ha goe å strikkeglade daga:-)

    SvarSlett
  4. Alltid bruk for en genser vettu... Det er litt godt å ha forskjellige prosjekter på pinnene synes jeg, men av og til tar det overhånd. Artig at du var innom og kikket på det oppnøstede garnet mitt, siden en av kakene er garn som kommer fra deg :)

    SvarSlett
  5. Ideen bak alonger er god, - men jaggu "stjeler" slike prosjekter masse tid for nye ønskeprosjekter som dukker opp. 52 sokker (ca. 4 i måneden) + et sjal, - veldig tøff jobb du har gitt deg sjøl der! Imponerende! Genseren er superlekker, så jeg håper du finner tid til den ;-)

    SvarSlett