Sider

torsdag 27. januar 2011

Spinnetreff i januar

I januar var jeg så heldig å ha fri samtidig som Marianne inviterte til spinnetreff hjemme hos seg! Gjett om det var trivelig! Her sitter vi med hver vår rokk, kurvene fulle av fiber og koser oss med spinningen :o)

Her ser dere tre forskjellige rokker. Min Kromski Minstrel i front, 2 Majacraft Rose til høyre og en Ahsford til venstre.

 
Fiberen jeg spant denne lørdagen er Masham. Langfibret, slitesterk 100% ull. Fiberen er kjøpt gjennom abonnementet jeg har hos Spunky Eclectic. Spant opp 110 gram og valgte å bruke det en-tråds. Hvis jeg skulle tvunnet det til to- eller 3-tråds hadde det blitt for tykt synes jeg. På Ravelry har jeg sett sokker strikket av dette og det ble flott - det er min plan også :o)
Et lite inntrykk av sauerasen Masham skal du få. Riktig fine dyr, ikke sant!
Bilde lånt herfra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar