Sider

tirsdag 2. november 2010

Så har både september og oktober måned rast avgårde. Dagene går med til jobb, skole og moro :o)

I midten av september var vi 2 uker i Kroatia på ferie. Planen var et, eller flere, reisebrev derfra. Store planer går ofte i vasken, men kanskje det kommer drypp fra turen etter hvert :o)

Siden jeg er litt over middels opptatt av garn, strikking, spinning og veving for tiden blir dette ett innlegg med det som fokus!

Jeg går for tiden nybegynnerkurs i veving gjennom Husflidslaget, og det er kjempeartig! Vi går grundig til verks, så etter mange kurskvelder har jeg ennå ikke vevd en millimeter, men jeg lærer teori, renning og oppsett av vev ganske grundig. Veving skal det tidsnok bli ettersom jeg har kjøpt en brukt vevstol. I fjor fikk jeg en forsmak på veving og har faktisk en ulløper til adventsbordet! Den er 48 x 110 cm. og i lilla, rosa, grått og hvitt.

Selv om det var varmt i Kroatia ble det selvsagt strikket litt ;o) Et par oppvaskkluter i bomullsgarn, stripete sokker og påbegynt en ullbukse til Oda. Sokkene er strikket i selvstripende Regia og ullbuksen er strikket i Ask 2-tråds ren ull fra Hifa. Restegarnsprosjekt etter at jeg strikket en genser til henne tidligere i sommer. Oda liker godt ullklær og dette settet er blitt brukt mye allerede!




Plutselig var september over, oktober kom og her var det kaldt og det snødde også noen dager. Lånte meg en flott bok med votteoppskrifter på biblioteket, men klarte aldri å bestemme meg for hvilke jeg skulle strikke:o) Derfor ble det votter til Oda og Sunniva i stedet! Små votter i Finull og etter inspirasjon av blant annet Torpavotten.
Nå tenkte jeg egentlig å vise fram bilder av den siste spinninga mi, men det får bli et eget innlegg :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar