Sider

søndag 13. juni 2010

Honnør til Løkken Musikkorps!

Denne helga har Løkken Musikkorps arrangert Regionstevne med mange tilreisende korps. Løkken barneskole/Meldal Ungdomsskole og Idrettsbygget har huset 300 musikanter på flatseng og til måltider. Jeg har vært så heldig å få hjelpe til noen timer på kjøkkenet, og det jeg har sett der imponerer meg! En sånn glede og ståpåvilje skal du lete lenge etter! Knapt 30 medlemmer og medhjelpere har vasket gulv, dusjer og do, laget mat og servert, ryddet, styret og organisert de frivillige samtidlig og fått et par timer søvn på flatseng. Innimellom dette har de trukket i uniform og spillt flotte konserter!

Stolt av korpset har jeg alltid vært, men i dag er jeg enda stoltere og glad de er en del av kulturlivet i kommunen vår! Meldal kommune deler hvert år ut en kulturpris - i år ønsker jeg de gir den til Løkken Musikkorps!

Korpset fortjener pris for det de er for kulturlivet i kommunen generelt, men også for den inspirasjon, oppmuntring og glede de gir! Hva hadde 1.mai og 17. mai vært uten korpsmusikk? Og hvor mange unger har ikke fått del i musikken på bredt plan gjennom Småstjerner? Lavterskel musikkutfoldelse for barn i alle aldre, og alltid mer enn fullsatt sal i Samfunnshuset når dette arrangeres!

Gratulerer Løkken Musikkorps med vel utført stevne! Gratulerer også med rundet 100 år!

Liten videosnutt fra utmarsjen - stort felleskorps!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar