Sider

tirsdag 24. april 2012

Babyteppe i havskummønster

Føler jeg er inne i en strikkeperiode akkurat nå, men saken er vel heller det at jeg har hatt veldig trivelige strikkeprosjekter på pinnene samtidig som jeg har hatt fri. Siste ukas ferie ga noen flere timer med strikketøyet enn en normaluke gjør.

Siden jeg er så heldig å skal bli tante både i april og mai, har jeg strikket vognteppe/babytepper til begge. Dette er blekt rosa/lilla (fargenr. 4203) og jeg håper det er en niese som kommer i mai... Hvis ikke, må jeg vel til pers og strikke i annen farge :)





Mønsteret er hentet fra et Dale-hefte (husker ikke hvilket), garnet er Dale Baby ull og pinner 4 mm.

Har strikket en del ulike varienter av havskummønster tidligere også, men aldri med bare glattstrikk. Oftest er det en eller flere omganger med rillestrikk etter hullborden. Teppet fikk en helt annerledes følelse med bare glattstrikk synes jeg. Ikke bedre, ikke dårligere, bare annerledes!

Edit 21.05. nye og bedre bilder.

2 kommentarer:

  1. kjempefint babyteppe. ha en fin kveld

    SvarSlett
  2. Dette var et nydelig teppe i havskummønster.
    Fargen var også fin. Ha det godt.
    Wenche

    SvarSlett