Sider

søndag 23. september 2012

Helt ferdig?

Lite blogging har det blitt på ettersommeren - lite strikking også..., men litt har da blitt ferdig.
 
Først ble jeg ferdig med jakken min. Den ble startet på impuls i forbindelse med en litt lengre biltur, og garn og mønster ble kjapt valgt. Det ble et godt valg! Garnet jeg hadde var Hifa Ask i bringebærrød, og mønsteret var "Something Silver" (ravelry-link) designet av Veera Välimäki.
 
Enkel jakke som strikkes fra halsen og ned, raglan - null montering! Ikke annet enn noen få tråder å feste! Dette må væreden perfekte jakke for de som ikke liker montering :)
 
Jeg har brukt jakken mye. God nå på ettersommeren før en trenger ta ytterjakke på. Selv om jeg har brukt den mye, har jeg ikke et eneste bilde av den i bruk... jeg er oftest bak fotoapparatet...


 
Mønster: Something Silver - Ravelry
Garn: Hifa Ask, farge Mørk roserød - 400 gram i str. xxl
Pinner: 3,75 mm - lang rundpinne, ermene strikket med magic loop.
 
 
Garnet jeg startet spinne på kulturdagen på museet ble et to-tråds. Fiberen er merino - varm og veldig myk! Siden jeg bare hadde ca 100 gram, og fargene var lyse pasteller, ble dette noe til lille prinsesse Oda. En stor hals, som egentlig kunne bli så stor som garnet rakk, ble valgt. Oda har allerede tatt den i bruk og den ble ikke så verst!
 

Mønster: Ambitus - gratismønster
Pinner: 4 mm
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar