Sider

tirsdag 28. august 2012

Varmt til halsen

Det har foregått litt lett strikking en stund nå - gjør det istedet for å ta fatt på jakkeermene som absolutt skulle vært prioritert.

Først ble et sjal i mohair strikket - tre dager, 60gram mohair og pinner nr. 10 - oppskrift fra høstutgaven av Vogue Knitting
   
Vogue Knitting Magazine er et inspirerende og fint blad synes jeg. Desverre har det ikke vært enkelt å kjøpe det i løssalg her hos oss, men nå kan jeg abonnere på en hel årgang for samme prisen som et magasin! E-magasin direkte på min iPad på utgivelsesdato - så kjekt! Dessuten er iPad en grei plass å lagre oppskrifter og ha abonnement på - greit å ta med seg, jeg vet alltid hvor bladet/oppskriften finnes, ingen stabler med magasiner som blir fillete av all bruken + direktelinker til video i e-magasinet.


 Mohair ser ut til å bli "in" igjen - godt jeg har stooort lager. Opphørssalg er ikke en fin ting!

Sjalet er stort, lekkert og varmt!
Ravelrylink : prosjektside.


På facebook (strikkekafeen) har det vært en samstrikk av en hals i august. Halsen er designet av Marte Helgetun og finnes gratis på hennes side her.
Jeg ar strikket to - en hver til Ellen og Oda. Halsene ble ferdig i går, og i dag har de blitt brukt! Skikkelig ruskevær i dag - regn og vind!
 Ravelry: prosjektside



Garn: Sandnes Garn Alpakka - 6 nøster
Pinner: 4 mm
Siden jeg bruker garn som er litt tynnere enn det oppskriften anbefaler, la jeg opp 10 flere masker på den største og 5 masker færre på den minste. Ble bra det!

P.S.: Sjekk ut Marte Helgetuns sider - hun har akkurat nå kommet med en veldig lekker bok med oppskrifter på plagg til barn - I all  enkelhet, 26 oppskrifter til barnehagebarn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar