Sider

søndag 6. desember 2009

I sommer kjøpte jeg noe Hifa 2-tråds i knallfarger til å strikke ullbukser av, og sånn ble det! Tenkte i utgangspunktet ikke å blande alle fargene, men her ble det skikkelig stripete :o)




Startet med buksa og den er strikket ovenfra og ned med striper i gult og orange og med burgunder kant oppe og nede. Brukte ikke oppskrift, men har jo etterhvert funnet en hensiktsmessig måte å strikke bukser på. En gang i framtiden skal jeg kanskje forsøke å skrive den ned, men sånt tar tid.


Når buksa ble ferdig så måtte hun jo også få en genser som passet til. Ikke mye av Odas klær som passet en gul og orange stripete bukse! Dermed måtte det en genser til som kunne dempe det stripete uttrykket litt, men som var festlig :o) Her ble det også strikket uten mønster. Raglanfelling og litt A-fasong gjør den enkel å strikke, og veldig grei å bruke. Kunne droppet de siste to fellingene på bolen - den ble akkurat passe over brystet - men hun kan i hvertfall bruke den til våren. Litt forskjell i stripene på ermene for å gjøre den morsom, men ikke alt for stripete.


4 kommentarer:

  1. Superfint sett! Jeg tar gjerne i mot tips om det kommer en nedskrevet bukseoppskrift :) Jeg har redefinert et prosjekt, så nå har jeg masse 2-trådsgarn til Julieklær - og stripete bukser er jo praktisk og fint.

    SvarSlett
  2. Det ble kjempefint, det settet. Jeg har visst lovet å strikke ei ullbukse til ei lita ei på 1 år, må vel få ut fingeren og sette igang.

    SvarSlett
  3. Flott og fargerikt sett du har strikket.
    Er innom for å ønske deg og dine en riktig God Jul og et Godt Nytt År!

    SvarSlett
  4. Vilket festligt sett. Kul med alla ränder. Dette settet blir man både varm och glad av :)

    SvarSlett